Monday, November 14, 2016

Not for IT: Bagian 2 - Hagian Tukang Ojek

02. Hagian Tukang Ojek

Hari Sabtu dan Minggu itu hari bahagianya para karyawan. Apalagi karyawan rantau seperti gue. Ya, semua hal yang menyenangkan cuma bisa gue dapatkan di dua yang terakhir dari tujuh (semacam lagunya FSTVLST itu).
Entah kenapa, sehabis Subuh tadi gue nggak bisa tidur lagi. Mungkin efek nonton drama menye-menye semalam jadinya bangun tidur malah lebih segar. FYI, gue tidur cuma dua jam doang. Gue maraton nonton drama Korea hasil copy dari Mirza Jum’at kemarin. Ya begitulah kehidupan gue. Nikmat weekend mana lagikah yang kita dustakan?
Karena sudah terlanjur melek, gue buka lebar-lebar pintu kost. Pintu kost gue ya kayak begini aja, harus diganjal pakai botol deterjen cair isi sembilan ratus mililiter supaya nggak terus-terusan nutup sendiri. Kan malas kalau pintunya tertutup sendiri. Gue mau menyapu, mengepel, dan mengusir hawa jahat dari kamar gue yang cuma ditumpangi untuk molor dari Senin sampai Jum’at.
Playlist dance di telepon genggam gue nyalakan dan mulailah gue menyapu kamar.
Lagu Dramarama pertama kali ada di daftar shuffle.
Gue berteriak senang sembari menyapu kolong kasur dan meja roda. Sedang senang-senangnya bernyanyi, tiba-tiba telepon genggam ada pesan masuk.

From: Mbak Kost (+6281890227890)
Messages: Neng, maaf. Suaranya dikecilin sedikit, kucing anggora Ibu katanya lagi stress. Kemarin cucu Ibu kost yang umur tiga tahun sampai dikunci di kamar mandi gara-gara berisik.

Friday, September 23, 2016

Duapuluhempat

image source

Hari ini saya bertambah umur.

Tidak banyak yang berbeda di hari ini. Hari ulang tahun bagi saya hanya seperti hari-hari biasa. Yang membedakan cuma, yah, hari ini jelas saya bertambah satu tahun. Hanya itu. Selebihnya, transisi tengah malam menuju hari kelahiran saya lewatkan dengan tidur nyenyak lalu terbangun pagi, kemudian berangkat kerja, dan menyemangati diri sendiri dengan cara-cara yang saya bisa.

Apa yang sebenarnya harus berbeda selain ucapan teman-teman yang ala kadarnya? Bagi saya, yang berbeda mungkin refleksi. Di hari kelahiran ini, saya hanya mencoba mengingat tahun-tahun di belakang saya yang saya tinggalkan. Sudah jadi apakah saya? Apakah saya sudah berubah? Apakah saya sudah bertambah dewasa? Banyak yang bilang bahwa bertambah umur tak menandai dirimu bertambah dewasa, hanya usia tua saja yang kau lewati. Bertambah dewasa dan berubah sikap tak melulu ikut berubah saat kau berulangtahun. Begitulah yang saya pahami. Walau dilewatkan dengan tidur, transisi ke hari ulang tahun saya tetap saya lewatkan dengan refleksi hidup.

Tua jelas niscaya, secara usia. Bertambah tua berarti masih ada kesempatan untuk berubah. Kita bertambah tua berarti kita tidak kehilangan tahun-tahun di belakang. Dan itulah yang membuat saya berpikir, sebenarnya apa yang sudah saya lakukan selama ini?

Hal itu membuat saya tak hanya membuka refleksi pada diri sendiri, tapi juga membuka resolusi. Hidup tak melulu berpikir mundur, tapi juga berpikir maju. Sebelum melaju ke tahun berikutnya, perlu ada rencana matang dan terstruktur. Semua ini agar saya terus berusaha memperbaiki apapun yang saya ingin perbaiki, sampai saya mengulang kembali hari lahir. Terkait resolusi, banyak sekali hal yang ingin saya capai. Banyak mimpi-mimpi yang semakin terbuka dan menunggu dikejar. Kalau tak dengan lari, cobalah dengan berjalan. Semuanya akan mudah jika saya mulai menjalaninya terlebih dahulu. Mimpi dan resolusi yang saya catat, tentu hanya akan jadi catatan jika tak dijalani. Meski kita tak tahu apa yang akan menghalangi hal-hal tersebut tercapai, tapi saya tetap harus mencoba. Tak ada yang tak mungkin, jika itu menyangkut usaha. Dan kebetulan, banyak resolusi yang ingin saya capai sebelum usia menginjak seperempat abad. Mungkin menulis dua novel, membereskan satu novel thriller, mematikan banyak orang di dalam novel itu, menulis ini, menulis itu, menulis non fiksi, mengikuti writer's residency, berkeliling Asia, dan masih banyak lagi. Semoga...... Amin.

Dan ya beginilah. Saya menjalani ulang tahun dengan biasa saja. Seperti hari yang sebelumnya. Eh, tidak juga sih. Agak berbeda, karena nanti malam saya mau menonton Barasuara di Localfest. Hahaha! Well, setidaknya itu menjadi salah satu cara saya memberi kado pada diri sendiri.

Monday, August 15, 2016

Life is...



Life is precocious in the most peculiar way…

I may be agree with what OASIS said in their song, “Go Let it Out”. All we should do to have a better life is just to click with what we got. We deserve a better life, so if we like ourself a lot, then just let it out. What’s the point in that? The point that Liam Gallagher always sing is “Syukr”. It’s a form of grateful. What should we be grateful of? Of course, it’s life.
Life is a journey. There’s so much things to be seen, to be done, and to be memorized. There’s nothing like a straight and comfort road. Because it’s a journey, you may passed the worst road with the worst vehicles. Or you may walked down the road without a light, without a friend, and just confuse and asked, “Is it the right way? Did I really missed the last bus stop so I should walk alone like this?”
Well, it’s the truth. Life will lead you to every kind of drama. And you will began to distrust your own step. You will began to distrust others that lead you a way to a light. And there’s nothing you can do with that feeling, except you start to throw away all the worries and keep walking. You may find another way, another stop, or another light and sign. Just as The Smiths always said in their epic song, “There is a light that never goes out.”
Why I mumble about something that sounds like a ‘bullshit’ motivation thing? Well, it’s not a bullshit. Maybe it’s cliché, but it’s damn right. I’ve gone through various roads. The good one, the smooth one, the best, the complicated, the pebbled, and even the worst. If life don’t let me passed, then I won’t be here—writing this motivation shit in my personal blog. All the roads that I’ve been through was surely lonely, but then life give me a stop. I can take my last bus and then go to the place that I want. After such a long road, with a dry and cold scenery, I finally find myself sitting in a bus, going to the extra mile with green grass on the roadside. There’s also the atmosphere that I missed this whole time, the atmosphere of my beloved home.
Along the way to my home, I finally smile and laugh. My bus maybe slow, but I enjoy my journey a lot. I’ll never compare my pebbled road with others, because maybe the others have a smooth road but they just got lost in their journey.
Still, with OASIS song played in my head, I keep their words deep inside me. “Try to click with what we got and if you like yourself a lot then just go let it out.”

Happy Monday everyone and happy sleeping in your workplace! :p

Soundtrack:
-         Oasis – Go Let it Out
-         Regina Spektor – Fidelity
-         L’arc~en~ciel – New World
-         Gigi – Bisa Saja
-         D’Cinnamons – Mayday I’m In Love

Sunday, August 7, 2016

Endesbrey Endesbrey~



This post was made for an intermezzo. I’m trying to write a daily life story in English, just to develop my English language capability. I’m not so good with tenses, neither so good with speaking and listening. But, as long as I could learn something with the activity that I’m doing, I don’t mind. This could be fun. Learning by doing anything that I like.
Well, I don’t know when but it suddenly happens. When I’m talking about my marriage preparation with him-that-you-don’t-need-to-know-by-now, the idea about talking and writing in English pops out from our head. He said, “We need to cas-cis-cus in English from now on. So… Why don’t we try to be global?” Well, he explains it in a funny way and I began to think, “Why don’t we? Hmm. Okay. Oh-kay…”
 Since we work together in a multinational company, and work with the other peoples that use English in most of their activity, we need to think about that ‘cas-cis-cus’ activity. For your information, we work in a multinational company, with a native Indian CEO, American employee, European colleague, and etc. And there’s one circumstances that force us to talk in English, write in English, and even have an active conversation in English with different pronounciation-level of people. At first, I was jumpy and a bit afraid that my English was really bad (I don’t even know what is bad and good, or maybe even worse than bad that I could think of). But, when I’m trying to converse with these people, I’m still listening to them. Well, actually I’m trying so hard (especially if the speaker was an Indian! Hahaha.). Although I don’t really  understand all of their conversation, I still could swallow it up. Just eat their words and dissolved it later. Hahaha.
I’m just happy to do that. And now, in every situation, we try to talk in English. Maybe not so intense for now, but we try our best. We still want to be a global couple. Hehe. What if we have a chance to round the globe? We don’t know it, don’t we? And if there’s a chance to do that, we need to improve our ability in every language. Right now, English is enough. Maybe next time, we have to improve our Japanese, or maybe our Korean? Our Deutch, Germany, etc.
Well, as I said at the post opening, this post is an intermezzo. Because, I’m still learning (so did you), apologize for any wrong grammar, tenses, insignificance vocabulary, et cetera, et cetera.
Happy Sunday and happy reading! :D
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...